Efter att du har skickat in din online-ansökan får du en bekräftelse på att vi tagit emot din ansökan. I nästa steg kommer dina ansökningsdokument att granskas noggrant av HR-avdelningen. Därefter kommer en första telefonintervju att genomföras. Som nästa steg i processen kommer du att bli kallad till en personlig intervju. Där vill vi presentera oss för dig som arbetsgivare och lära känna dig bättre som person. Om vi som arbetsgivare är övertygade om dig och du också, kommer vi att ge dig ett varmt välkomnande och gå igenom nästa steg tillsammans.

Inköpare till Huvudkontoret
HORNBACH • Göteborg
-
Heltid
Aröds industriväg, 417 05 Göteborg
HORNBACH värnar lika mycket om sina anställda som sina kunder. Grunden för ett framgångsrikt företag är ett gott arbetsklimat, vilket resulterar i nöjda kunder. Vi erbjuder dig en dynamisk arbetsplats där du dagligen kommer att möta nya utmaningar. Det gemensamma för alla våra medarbetare är egenskaper som ansvarskänsla, respekt och arbetsglädje.
Med ett brinnande intresse för bygghandeln, ett effektivt och strukturerat sinne och en vilja att bidra till ditt varuområdes framgång – se hit! Nu söker vi vår nästa drivna team-spelare hos oss! Du som har stort intresse för hela inköpsprocessen och att få vara med och bidra till den operativa verksamhetens framgång. Vill du jobba för ett bolag som ligger i framkant inom bygghandeln i Europa? Nu söker vi en inköpare till vårt huvudkontor i Göteborg!
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en driven inköpare som med stor entusiasm vill arbeta med hela inköps-och sortimentsprocessen. Rollen kommer innebära att få skapa, vårda och utveckla vårt sortiment där du ingår i ett team med engagerade och drivna kollegor. Du som inköpare kommer med hjälp av dina strukturerade, effektiva och analytiska egenskaper få vara med och bidra till att vi tar nya steg mot framgång. Tillsammans med ditt team kommer du ansvara för vårt bygg-sortiment där du i ledning av din produktchef tacklar nya spännande utmaningar dagligen.
Är det kanske just dig vi söker?
Exempel på förekommande arbetsuppgifter
- Du kommer dagligen arbeta med dokumentation, administration och underhåll av sortimentet.
- Du tar fram statistik och analyserar nyckeltal. Därtill ingår i din roll att planera och genomföra upphandlingar.
- Du kommer få vara med och genomföra besök i våra varuhus där vi på plats hanterar lokala utmaningar samt går igenom möjligheter och förbättringsförslag.
- Besök och daglig kontakt med leverantörer samt kollegorna i våra varuhus.
- Du sköter administrationen kring butikslayouter för sortimenten inom din avdelning och är engagerad i hur ditt sortiment exponeras i varuhusen och på nätet. Därtill har du möjlighet att vara med och påverka marknadsföringen av sortimentet.
- Resor i tjänsten förekommer varav B-körkort är ett krav.
Din profil
- Du är en person som trivs med ett högt tempo och med att arbeta i en dynamisk miljö med eget ansvar.
- Du har gärna en utbildning eller arbetslivserfarenhet inom inköp, ekonomi eller försäljning/alt liknande arbetslivserfarenhet
- Du är strukturerad och har förmågan att kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt under stundtals högt tryck.
- Du har goda kunskaper i MS Office, med betoning på Excel och Powerpoint.
- Ett genuint intresse för Excel är starkt meriterande då rollen innebär mycket arbete i programmet.
- Du är noggrann och kvalitetsmedveten och lägger vikt vid att hålla en hög standard i ditt arbete.
- Du är inte rädd för att lära dig nytt och du trivs att arbeta strukturerat och systematiskt
- God förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt, där goda kunskaper inom tyska är meriterande men inte ett krav.
- Tidigare erfarenheter inom bygg- eller detaljhandeln är meriterande/alt erfarenhet som innesäljare är meriterande
- Tidigare kunskaper från arbete i SAP är meriterande
Vi erbjuder
- Strukturerad inarbetningsplan
- Interna möjligheter till kvalificering och utvecklingsmöjligheter
- Möjlighet till vinstandel i koncernen
- Hybrid arbetsplats
Vi värderar teamkänsla och samarbetsförmåga högt och kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kanske känner du igen dig i det vi söker, är du vår nästa kollega? Ta chansen och bli en del av vårt team där du får chansen att ta denna roll till nya höjder och bidra till hela teamets framgång! Bli vår nästa stjärna och ansök redan idag!
Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Heltid, 40 tim/veckan.
Lön: Enligt överenskommelse
Tillträde: Enligt överenskommelse
HORNBACH - våra förmåner
Vårt företag kombinerar tradition med innovation för att uppfylla och överträffa kundernas förväntningar. Som företag stöttar vi våra medarbetare för långsiktig framgång genom aktivt och coachande ledarskap och motiverat teamarbete. Vi presenterar nedan några av anledningarna till att välja HORNBACH som din nästa arbetsgivare! Vi vet att våra medarbetare är grunden till vår framgång, och det vill vi belöna och uppmuntra genom ett brett urval av förmåner.
Hybrid arbetsplats
Vi tror på att Work Life Balance leder till glada, pigga och engagerade medarbetare. Vi erbjuder därför en hybrid arbetsplats med arbetsdagar på huvudkontoret, hemmakontoret och/eller på annan plats.
Kompetensutveckling
Vi värnar om kontinuerlig kompetensutveckling för alla våra medarbetare och erbjuder därför interna utbildningar både för dig som medarbetare och chef, för att du alltid ska få fortsätta utvecklas!
Internationell arbetsplats
En möjlighet att arbeta på en arbetsplats med mycket internationella kontakter.
Vinstandelar
En möjlighet att delta i vår framgång genom vinstandelar!
Förmånscykel
Vi vill ge våra medarbetare möjligheten att göra en god insats för både sin hälsa, vår miljö och sin egen ekonomi genom att ta del av vårt erbjudande med förmånscykel.
Personalaktier
Genom att förvärva rabatterade personalaktier erbjuder vi våra anställda möjligheten att delta i HORNBACHs hållbara affärsutveckling och långsiktiga framgång.
Våra medarbetares karriärresor hos HORNBACH
Redo för din start hos HORNBACH?




Vår ansökningsprocess
