Content Manager - Digital Merchandising & E-handel

HORNBACH • Göteborg

  • Heltid

Aröds industriväg, 417 05 Göteborg

från idag
Referensnummer: 149997

 

Är du en entusiastisk hemmafixare som brinner för webboptimering, analys och sortimentsutveckling? Har du en brinnande intresse för bygg och trädgård och erfarenhet av kundkontakt och visuellt arbete? 


Då är det just DIG vi letar efter! 


Om rollen
Vi söker en datadriven och kundfokuserad Content Manager inom Digital Merchandising som vill vara med och optimera hur vårt sortiment presenteras i vår e-handel.


Du kommer tillhöra teamet “Webshop management” inom avdelningen “E-business”. Idag består teamet av fyra personer med olika erfarenheter, men alla delar det gemensamma intresset för webb, e-handel och digital marknadsföring.  
 

I rollen arbetar du nära våra försäljnings- och inköpsteam med fokus på att driva försäljning genom content, sortimentslogik och strukturerad kategorisering – alltid med konvertering, trafik och affärsmål i fokus. Du producerar och kvalitetssäkrar text- och bildmaterial som stärker kundupplevelsen och driver relevant trafik till vår webbshop. Rollen kombinerar det visuella och innehållsmässiga med ett tydligt affärs- och analysfokus.


Exempel på förekommande arbetsuppgifter 
•    Planera och leda återkommande prioriteringsmöten med kollegor inom kategori- och produktutveckling.
•    Sammanställa och sprida handlingsplaner baserade på insikter från möten och dataanalys.
•    Skriva och publicera webbtexter, exempelvis kategoritexter, med fokus på användarvänlighet och SEO.
•    Välja, anpassa och publicera bildmaterial på webbplatsen.
•    Utföra dataanalyser för att stötta sortimentsbeslut och optimering av produktinformation.
•    Följa upp och analysera webbplatsens kategoriresultat utifrån nyckeltal som organisk synlighet, bounce rate, filteranvändning, CTR och konvertering – samt omsätta insikterna i konkreta förbättringsåtgärder.


Din profil 
•    Antingen bygg-, trädgårds- eller färghandelsbranschen, gärna B2C och med direkt kundkontakt
eller
•    E-handel och digitalt arbete, exempelvis inom webbanalys, SEO/SEA och konverteringsoptimering
Det är meriterande om du har båda delarna – men inget krav.

 

Du har också gärna följande kvalifikationer;
•    Ett brinnande intresse för DIY och hemmaprojekt
•    Förståelse för kundbeteenden online och vad som driver konvertering
•    Erfarenhet av visuellt arbete i e-handelsmiljö
•    Vana att arbeta med analysverktyg, content-plattformar och testning
•    Förmåga att skapa och optimera innehåll utifrån data och affärsmål
•    Det är meriterande men inget krav om du har utbildning inom relevant område 
•    Det är meriterande med kunskaper i tyska språket men inget krav 

•    Flytande kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska är ett krav
•    Som person är du noggrann, analytisk och organiserad
•    Du är en person som är ansvarstagande och drivs av att lära nytt 
•    Du arbetar flexibelt och uppskattar att samarbeta med andra 
 
Vi erbjuder
•    Strukturerad inarbetningsplan
•    Interna möjligheter till kvalificering och utvecklingsmöjligheter
•    En internationell arbetsplats med internationella kontakter 
•    Hybrid arbetsplats
•    Möjlighet till vinstandel i koncernen 

 

Vi värderar teamkänsla och samarbetsförmåga högt och kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


Kanske känner du igen dig i det vi söker, är du vår nästa kollega? Ta chansen och bli en del av vårt team där du får chansen att ta denna roll till nya höjder och bidra till hela teamets framgång! Bli vår nästa stjärna och ansök redan idag! Vi hanterar ansökningarna kontinuerligt och kommer hålla intervjuer löpande, ansök därför redan idag! 
Varmt välkommen med din ansökan!
 
Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidare med sex månaders provanställning. Heltid, 40 h/vecka. Arbetstider är vardagar. 
Lön: Enligt överenskommelse. 
Tillträde: Enligt överenskommelse 
 

Är du nyfiken på att höra mer om oss? Lyssna in vårt karriäravsnitt HÄR för att få veta mer om hur det är att arbeta på HORNBACH! 

HORNBACH - våra förmåner

Vårt företag kombinerar tradition med innovation för att uppfylla och överträffa kundernas förväntningar. Som företag stöttar vi våra medarbetare för långsiktig framgång genom aktivt och coachande ledarskap och motiverat teamarbete. Vi presenterar nedan några av anledningarna till att välja HORNBACH som din nästa arbetsgivare! Vi vet att våra medarbetare är grunden till vår framgång, och det vill vi belöna och uppmuntra genom ett brett urval av förmåner.

Hybrid arbetsplats

Vi tror på att Work Life Balance leder till glada, pigga och engagerade medarbetare. Vi erbjuder därför en hybrid arbetsplats med arbetsdagar på huvudkontoret, hemmakontoret och/eller på annan plats.

Kompetensutveckling

Vi värnar om kontinuerlig kompetensutveckling för alla våra medarbetare och erbjuder därför interna utbildningar både för dig som medarbetare och chef, för att du alltid ska få fortsätta utvecklas!

Internationell arbetsplats

En möjlighet att arbeta på en arbetsplats med mycket internationella kontakter.

Vinstandelar

En möjlighet att delta i vår framgång genom vinstandelar!

Förmånscykel

Vi vill ge våra medarbetare möjligheten att göra en god insats för både sin hälsa, vår miljö och sin egen ekonomi genom att ta del av vårt erbjudande med förmånscykel.

Personalaktier

Genom att förvärva rabatterade personalaktier erbjuder vi våra anställda möjligheten att delta i HORNBACHs hållbara affärsutveckling och långsiktiga framgång.

Våra medarbetares karriärresor hos HORNBACH

Redo för din start hos HORNBACH?

Salwan om att jobba på HORNBACH
Salwan om att jobba på HORNBACH
Kristoffer om att jobba på HORNBACH
Kristoffer om att jobba på HORNBACH
Fler videor
Salwan om att jobba på HORNBACH
Salwan om att jobba på HORNBACH
Kristoffer om att jobba på HORNBACH
Kristoffer om att jobba på HORNBACH

Vår ansökningsprocess

Efter att du har skickat in din online-ansökan får du en bekräftelse på att vi tagit emot din ansökan. I nästa steg kommer dina ansökningsdokument att granskas noggrant av HR-avdelningen. Därefter kommer en första telefonintervju att genomföras. Som nästa steg i processen kommer du att bli kallad till en personlig intervju. Där vill vi presentera oss för dig som arbetsgivare och lära känna dig bättre som person. Om vi ​​som arbetsgivare är övertygade om dig och du också, kommer vi att ge dig ett varmt välkomnande och gå igenom nästa steg tillsammans.

Vår ansökningsprocess

Våra medarbetares karriärberättelser

Silvana - inköpsavdelningen HK
Silvana - inköpsavdelningen HK

Silvana började sin karriärresa som praktikant i varuhuset i Göteborg. Hon fick 2017 möjligheten att börja som inköpschefsassistent på inköpsavdelningen på vårt huvudkontor.

Har vi väckt ditt intresse?

Ansök nu