Administratör till inköpsavdelningen

HORNBACH • Göteborg

  • Heltid

Grimbodalen 4, 417 05 Göteborg

från idag
Referensnummer: 151472

Dina arbetsuppgifter

Till huvudkontoret i Göteborg söker vi nu vår nästa medarbetare att bli en del av vår inköpsavdelning. Är du lösningsorienterad och har ett gott siffersinne? Är dessutom korsord det bästa du vet? Då kan du vara den vi söker.

I rollen som administratör arbetar du brett med administration och dokumentation av olika slag. Vidare är du analytisk, lösningsorienterad och har ett gott siffersinne. Vi söker dig som talar flytande tyska! 


Exempel på förekommande arbetsuppgifter

  • Dokumentation, administration och underhåll av vår artikeldatabas
  • Kontrollera faktura och underlag
  • Bearbeta prisförfrågningar och fakturaavvikelser
  • Förbereda marknadsföringsunderlag samt sammanställa beställningsunderlag.  

 

Din profil

  • Vi tror att du har tidigare administrativ erfarenhet
  • Du är strukturerad och har förmågan att kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt under stundtals högt tryck
  • Goda kunskaper i MS Office, med betoning på Excel och Powerpoint
  • Du är noggrann och kvalitetsmedveten och håller en hög standard i ditt arbete
  • Rollen kräver många olika kontaktytor som kräver hög kommunikativa förmåga
  • Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet
  • Flytande kunskaper i tyska är ett krav
  • Tidigare erfarenheter inom bygg- eller detaljhandeln är meriterande


Vi värderar teamkänsla och samarbetsförmåga högt och kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighet

 

Arbetstid/Varaktighet:  Heltid, 40 tim/veckan.
Lön: Enligt överenskommelse
Förmåner:  Vinstandel finns att tillgå.
Tillträde: Enligt överenskommelse

 

HORNBACH - våra förmåner

Vårt företag kombinerar tradition med innovation för att uppfylla och överträffa kundernas förväntningar. Som företag stöttar vi våra medarbetare för långsiktig framgång genom aktivt och coachande ledarskap och motiverat teamarbete. Vi presenterar nedan några av anledningarna till att välja HORNBACH som din nästa arbetsgivare! Vi vet att våra medarbetare är grunden till vår framgång, och det vill vi belöna och uppmuntra genom ett brett urval av förmåner.

Hybrid arbetsplats

Vi tror på att Work Life Balance leder till glada, pigga och engagerade medarbetare. Vi erbjuder därför en hybrid arbetsplats med arbetsdagar på huvudkontoret, hemmakontoret och/eller på annan plats.

Kompetensutveckling

Vi värnar om kontinuerlig kompetensutveckling för alla våra medarbetare och erbjuder därför interna utbildningar både för dig som medarbetare och chef, för att du alltid ska få fortsätta utvecklas!

Internationell arbetsplats

En möjlighet att arbeta på en arbetsplats med mycket internationella kontakter.

Vinstandelar

En möjlighet att delta i vår framgång genom vinstandelar!

Förmånscykel

Vi vill ge våra medarbetare möjligheten att göra en god insats för både sin hälsa, vår miljö och sin egen ekonomi genom att ta del av vårt erbjudande med förmånscykel.

Personalaktier

Genom att förvärva rabatterade personalaktier erbjuder vi våra anställda möjligheten att delta i HORNBACHs hållbara affärsutveckling och långsiktiga framgång.

Här bygger vi framtiden – varje dag, tillsammans. Välkommen in!

1/6
2/6
3/6
4/6
5/6
6/6

Våra medarbetares karriärresor hos HORNBACH

Redo för din start hos HORNBACH?

Salwan om att jobba på HORNBACH
Salwan om att jobba på HORNBACH
Kristoffer om att jobba på HORNBACH
Kristoffer om att jobba på HORNBACH
Fler videor
Salwan om att jobba på HORNBACH
Salwan om att jobba på HORNBACH
Kristoffer om att jobba på HORNBACH
Kristoffer om att jobba på HORNBACH

Vår ansökningsprocess

Efter att du har skickat in din ansökan får du en bekräftelse på att vi tagit emot den. I nästa steg kommer din ansökan att granskas i ett första urval. Om du går vidare till nästa steg kommer vi att kontakta dig med tid för en telefonintervju/intervju på plats. Under intervjun på plats kommer du få träffa ansvarig avdelningschef/varuhuschef där de berättar mer om tjänsten. Du får vid detta tillfälle självklart möjlighet att ställa dina frågor om tjänsten och arbetsplatsen.

Efter alla intervjuer genomförs ett andra urval där du får besked om nästa steg så snart som möjligt. Om du blir erbjuden tjänsten du sökt går ni igenom nästa steg tillsammans där våra kollegor ger dig ett varmt välkomnande till oss på HORNBACH!

Välkommen med din ansökan redan idag! 

Vår ansökningsprocess

Våra medarbetares karriärberättelser

Silvana - inköpsavdelningen HK
Silvana - inköpsavdelningen HK

Silvana började sin karriärresa som praktikant i varuhuset i Göteborg. Hon fick 2017 möjligheten att börja som inköpschefsassistent på inköpsavdelningen på vårt huvudkontor.

Har vi väckt ditt intresse?

Ansök nu